معرفی وبلاگ
این وبلاگ ، وابسته به فروشگاه « لاهیج مارکت » می باشد . مطالب مندرج در این وبلاگ ، در راستای اهداف و برنامه های مدیریت فروشگاه لاهیج مارکت است . www.lahijmarket.ir 09111400359 آدرس: لاهیجان . جاده لنگرود . جنب مجتمع تجاری لیالستان
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 216168
تعداد نوشته ها : 68
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

تاثیر چای بر پوست

دویست میلی لیتر چای ، حدود 44 میلی گرم کافئین دارد که دریافت این مقدار کافئین می تواند در رفع خستگی بدن و به ویژه پوست به عنوان عضوی بسیار فعال کمک کند .

خواص ضد سرطانی چای نیز از جمله مواردی است که می تواند در حفظ سلامت پوست موثر باشد . به طوری که ترکیبات « پلی فنلی » موجود در چای ، مانع فعالیت ترکیبات سرطان زا به ویزه ترکیبات نیتروزی می شود که در فرآورده های گوشتی وجود دارد و این خواص آنتی اکسیدانی ، پیری زودرس پوست را به تاخیر می اندازد .

مطالعات نشان داده اند که بالا بودن چربی خون از عواملی است که فرایند پیری را در بدن تسریع می کند و نوشیدن چای به خصوص چای سبز ، به دلیل فلاونوئیدهائی که دارد ، سطح چربی خون ، به خصوص کلسترول بدن را کاهش می  دهد .

به علاوه ، چای به دلیل کافئین بالائی که دارد ، یک محرک بوده و جریان خون را در سطح پوست افزایش می دهد و مجب دفع مواد زائد می گردد که این کار هم خستگی پوست را کاهش می دهد و هم موجب تغذیه بهتر آن می شود و موجب می شود که سلول ها شادابی خود را حفظ کنند .

چای به دلیل داشتن انواع « تانن » که به آن طعم مخصوصی می دهد ، بدون تردید یک ضد باکتری و ضد ویروس است .

« تانن » موجود در چای ، ویروس تبخال را نیز مهار می نماید. تحقیقاتی که در کانادا انجام شد ، نشان داد چای تعداد زیادی از ویروس های بیماری زا را غیرفعال می کند  .


دسته ها : چای - سلامتی
1394/1/21
X